Promocija i prodaja organske i domaće hrane

Na subotičkoj Mlečnoj pijaci je 7. decembra počeo sa radom „Preduzetnički centar – Subotica“, u organizaciji Кlastera kreativnih industrija Vojvodine. „Preduzetnički centar“ je pokrenut kao mesto okupljanja preduzetnika i startapa. Radi se prvenstveno o preduzetnicima u oblasti organskih poljoprivrednih proizvoda i gastronomije, bilo da su u pitanju sveži ili gotovi proizvodi. U okviru „Preduzetničkog centra“, preduzetnici imaju priliku da svoje nove i originalne proizvode testiraju i promovišu na tržištu.

– Najlepša stvar u vezi sa „Preduzetničkim centrom“ je što je inicijativa za otvaranje potekla od samih preduzetnika, kada smo u julu mesecu, u „Regionalnoj privrednoj komori Subotica“, realizovali projekat o dostupnim izvorima finansiranja i radionice za preduzetnike uz podršku Udruženja „Pijace Srbije“ i drugih organizacija iz Subotice, a koji je podržala Ruska Federacija u okviru UNDP programa za razvoj. Кlaster kreativnih industrija Vojvodine se već skoro deset godina bavi podrškom preduzetnicima i inovacijama i iz ovog iskustva smo, kroz direktan rad sa organskim proizvođačima, ustanovili koja vrsta podrške bi im najviše značila. Nastavili smo zajednički da radimo i veoma brzo smo se udružili da početnu ideju i relizujemo. Zato posebno želim da se zahvalim direktoru JKP “Subotičke pijace” na podršci i otvaranju mogućnosti za blisku saradnju javnih institucija i preduzetnika. Tako je, kao krajnji rezultat saradnje u kojoj je svako doprineo na svoj način, pokrenut „Preduzetnički centar“ na Mlečnoj pijaci kao zajednički prostor za promociju proizvoda, sa rukovodiocem centra i promoterom koji se brinu da na pravi način predstave i ispromovišu proizvode preduzetnika – kaže Tatjana Кalezić, direktor Кlastera kreativnih industrija Vojvodine.

Rukovodilac  „Preduzetničkog centra“,  Snežana Buljovčić,  koja radi na promociji preduzetnika i njihovih proizvoda, kaže da je kvalitet hrane i proizvoda za ishranu od sve većeg značaja i da je interesovanje za ovakve proizvode sve veće.

– U okviru „Preduzetničkog centra“ će biti organizovane i različite specijalne promocije. Pozivamo  preduzetnike i početnike u poslu koji imaju zanimljive proizvode da se jave za saradnju i iskoriste pogodnosti ovog prostora, smanje troškove i dopru do većeg broja kupaca – dodaje Snežana Buljovčić.

Odličan pokazatelj za početak rada “Preduzetničkog centra” je što su se u projekat uključili svi, odnosno i preduzetnici koji su već uspešni i oni koji su na samom početku.

– To ukazuje da aktivnosti i pogodnosti koje smo obezbedili za preduzetnike njima zaista i pomažu bez obizra na nivo trenutne razvijenosti. Takođe je to i jedan dobar primer pozitivnog preduzetničkog duha, kolegijalnosti i zdrave konkurencije, gde starije i uspešne kolege pomažu mlađim početnicima, gde se dele dobra iskustva, razmenjuju nove ideje i utiče da svi proizvodi budu kvalitetniji i bolji. Ovo je izuzetna prilika za sve početnike, koji još nisu sigurni da li da krenu u posao ili ne, ili se suočavaju sa čuvenim pitanjem „ko će to da kupi“, da uz najniže moguće početne troškove i pogodnosti „Preduzetničkog centra“ testiraju svoje proizvode, reakciju kupaca i na osnovu realnog interesovanja kupaca prilagođavaju svoje proizvode, usluge i ponudu – kaže Tatjana Кalezić.