Turistički potencijal subotičkog “Winterfesta”

Deveti zimiski vašar “Winterfest” je završen 14. januara. I ovoga puta prazničnu atmosferu i dobru posetu “Winterfest” je imao prvenstveno zahvaljujući Subotičanima koji rado dolaze u centar grada da prošetaju, popiju kuvano vino, pojedu neki od gastronomskih specijaliteta i kupuju domaću hranu, rukotvorine, proizvode starih zanata, božićne i novogodišnje poklone i sl.

Zato je za proteklih devet godina ova manifestacija postala neizostavni deo gradske predraznične i praznične atmosfere, a nagovestila je i da ima veliki potencijal za razvoj.

Prvenstveno kao turistička atrakcija, koja će doprineti da ponuda hotelijera i restoratera iz Subotice i sa Palića za božićne i novogodišnje praznike bude bogatija i sadržajnija, te da gostima iz zemlje i inosranstva obezbedi više mogućnosti za provod i zabavu.

Uz tradiciju i stalne posetice, “Winterfest” danas ima i zavidan broj kvalitetnih učesnika, od kojih je većina ovde svake godine. Sve više ih dolazi i iz drugih gradova Srbije, što doprinosi kvalitetu ponude i omogućuje posetiocima da biraju šta će kupiti, popiti ili pojesti. To potvrđuje činjenica da je na devetom “Winterfestu” učestvovalo više od sedmadeset izlagača, te da se i ovoga puta tražilo “mesto više”. 

O ptencijalima subotičkog “Winterfesta” na posredan način govori i nekoliko primera iz naše zemlje i regiona. Najbliži je u Novom Sadu, koji se može pohvaliti da se krajem prošle godine, “Novosadski Winterfest” našao među najboljim božnićnim marketima u Evropi prema izboru internet portala Evropske destinacije (European Destinations), koji radi u saradnji sa Evropskom komisijom.

U dve susedne zemlje, Hrvatskoj i Mađarskoj, božićni vašari su veoma značajne turističke manifestacije u koje se mnogo ulaže. Zagreb je laskavu titulu najbolje evropske destinacije poneo čak tri puta (2016, 2017. i 2018. godine) a Budimpešta je pobednik u 2020. godini. Krajem prošle godine u izboru za najbolji zimski vašar je učestvovalo više od 280.000 posetilaca internet portala European Best Destinations (www.europeanbestdestinations.com), što je svojevrsna potvrda interesovanja publike za manifestacije ove vrste.

Uz standardno dobru ponudu gastronomskih specijaliteta i toplih napitaka, prvenstveno kuvanog vina, svi veliki evropski zimski vašari imaju bogate prateće programe. Organizatori zimskog vašara u Budimpešti su, na primer, prošle godine uz montažno klizalište obezbedili i jedinstvenu 3D rasvetu, gotovo svakodnevno organizovali koncerte, radionice za decu, i humanitarne akcije različite vrste. Posebnu pažnju, ali i svojevrsno priznanje publike, privukla je ekološka akcija u kojoj su učestvovali svi učesnici i posetioci vašara jer su korišćene isključivo čaše, tanjiri, pribor za jelo i vreće za otpad koje se mogu reciklirati.

Primeri gradova kao što su Budimpešta, Zagreb, Novi Sad,odnosno niz drugih evropskih destinacija, navode na zaključak da se reklamne kampanje za turističku ponudu mogu uspešno raditi ulaganjima u manifestacije ove vrste. Uz izbor najboljeg zimskog vašara, portal Najbolje evroppske destinaceije  značajno doprinosi promociji turističko-ugostiteljske ponude lokacija na kojima se ovi događaji organizuju.

Naredni subotički “Winterfest” će obeležiti destogodišnjicu postojanja pa će to biti prilika da

organizatori , Javno komunalno preduzeće  “Subotičke pijace” i Grad Subotica, obogate sadržaj ove manifestacije nizom pratećih programa koji će biti atraktivni kako za Subotičane, tako i za goste Subotice i Palića. Zimski vašar “Winterfest” je veliki potencijal turističke ponude regiona pa ga treba sadržajno profilisati i u tom pravcu.